Exempel
Information
Kontakt
Dialoger kring biblioteksverksamheten i Mora
Ingress - En kort beskrivning av innehållet
Biblioteksverksamheten bygger på daglig medborgardialog. Målet är att verksamheten utvecklas utifrån våra besökares önskemål och behov.
Process - Så gjorde vi
Mora biblioteksverksamhet präglas av medborgardialog, som exempel kan ges våra bokinköp som styrs av efterfrågan av våra låntagare. Under hösten 2013 valde vi en målgrupp och riktade en inbjudan till småbarnsföräldrar att under en kväll komma till biblioteket och påverka vår verksamhet både i dialog men också genom en enkät som även låg på vår hemsida under en månad.
Resultatet av den enkäten blev bland annat att vi numer öppnar biblioteket kl 9.00 i stället för kl 10.00 vilket var ett önskemål från vår målgrupp – småbarnsföräldrar.
Under hösten 2014 har vi nu en användarundersökning som både finns på biblioteket i pappersform, samt på vår hemsida. Det är en uppföljning av tidigare gjord undersökning, där frågorna berör vår verksamhet både på plats i biblioteket, men också i social medier, hemsida mm.
Länkar
- Senast ändrad:
- 2020-07-01